Wednesday, August 10, 2011

ASSIGNMENT TORT

PENGURUSAN HOTEL ENGGAN BERTANGGUNGJAWAB KERETA ILANG...

sape2 yang tau, plez help me...

seorang kakitangan bank kesal dengan pengurusan sebuah hotel di kl yang didakwanya xmaubertanggungjawab slepas kete yg diletakkan di parking hotel itu ilang manakala biliknya dipecah masuk pd 20.4 yg lalu.

akibat kjadian itu, azizul, kakitangan sebuah bank di kangar, rugi lebih rm 70 ribu coz kete gen 2 yg dia ltak kat parking hoel ilang dan laptop, sbotol minyak wangi, beberapa helai pakaian yg yew ltak kat bilik ilang gok.

dia mnginap hotel pd 9-24.4 utk hadir kursus,, dia kesal sbb permintaannya utk tgok cctv utk kesan pncuri di halang pihak hotel.

malah pihak hotel hnya pindahkannya lpas 4 hari kjadian itu walaupun majikannya desak suh tukar blik pada ari bilik yew di pecah masuk. dia bkata bila yew wt aduan bilik kene pecah masuk, pihak hotel langsung xbg kjasama dan langsng xtnjau bilik, malah sowg kakitangan marah yew sbb kabo yew kcau tugas dia.

azizul bkata biliknya di tingkat 2 dipecah masuk mlalui timgkp yg rosak xleh ttup rapat. dia dah wt aduan tp pihak hotel gtaw memg dibiar terbuka coz bg angin masuk. menurutnya dia mndapati bilik tu boleh dimasuki dr bilik sbelah melalui koridor di luar tingkap, namun pihak hotel gatw koridor itu sape2 xleh lalu..bgaimanapun dia mlihat sndri koridor itu boleh lalu coz lbar satu meter.

lpas 2, pncuri yg masuk biliknya ambil knci pndua keretannya . azrul trut kesal dgan pihak hotel sbb xmo tnggngjawab terhadap ilang kete dengan mndakwa kwasan tmpat ltak kete bkn milik hotel itu..namun terpapar papan tnda yg katakan parking itu tuk pnghuni hotel..

slpas kete ilang..pihak hotel dipercayai buang papan tanda dan nafikan tmpat ltak kete miliknya.

arahan...: beri nasihat perundangan kpd azizul dlam failkan tntutan ganti rugi terhadap hotel. jawapan hndaklah disokang dgan kes2 yg tlah diputuskan oleh mahkamah..

No comments:

Post a Comment